Програму зовнішнього незалежного оцінювання з біології розроблено на основі чинних програм для загальноосвітніх
навчальних закладів: Біологія, 7-11 класи (К.: Перун, 2005) та Біологія, 10-11 класи (Тернопіль, Мандрівець, 2011).
Завданням зовнішнього незалежного оцінювання з біології є:
перевірити відповідність знань та умінь учнів програмним вимогам;
виявити рівень навчальних досягнень учнів;
оцінити ступінь підготовленості випускників загальноосвітніх навчальних закладів до подальшого навчання у вищих
навчальних закладах.
Зміст програми зовнішнього незалежного оцінювання структурований за рівнями організації життя й складається з «Вступу» та
розділів: «Молекулярний рівень організації життя», «Клітинний рівень організації життя», «Неклітинні форми життя», «Організмовий
рівень організації життя», «Надорганізмові рівні організації життя», «Історичний розвиток органічного світу», які в свою чергу
розподілено на теми. В кожній темі визначено обсяг вимог до знань та предметних умінь учасників зовнішнього незалежного
оцінювання з біології.
Програма зовнішнього незалежного оцінювання спрямована на виявлення рівня сформованості знань та умінь з шкільного
предмета «Біологія» на основі яких учасник зовнішнього незалежного оцінювання зможе:
характеризувати основні біологічні поняття, закономірності, закони та теорії, біологічні явища і процеси;
оперувати поняттями, за потреби пояснення процесів та явищ живої природи, підтверджуючи прикладами з життя та
діяльності людини, охорони здоров’я, досягнень біологічної науки;
порівнювати процеси життєдіяльності на різних рівнях організації, (молекулярному, клітинному, організмовому, популяційно-
видовому, екосистемному, біосферному) та виявляти взаємозв’язки між ними;
встановлювати причинно-наслідкові, функціональні, структурні зв’язки та закономірності у живій природі, класифікувати
об’єкти;
виявляти наслідки впливу шкідливих звичок на організм;
2
застосовувати біологічні знання для аналізу ситуацій, що виникають у різних сферах життя;
виконувати розрахунки із використанням математичного апарату;
застосовувати набуті знання при аналізі біологічної інформації, представленої в різних формах (графічній, табличній,
текстовій);
обґрунтовувати висновки.
Назва розділу, теми Знання Предметні уміння та способи навчальної діяльності
Вступ Основні ознаки живого. Рівні органі
Немає коментарів:
Дописати коментар